Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
Polski English Deutsch Český
  • Przechowalnia 0
  • Szybki kontakt

     +48   690 941 741
     
    +48   601 941 741

    kom;+48 693 941 741
    e-mail;rozruszniki.sklep@wp.pl

    Znajdziesz nas TUTAJ:
    licznik odwiedzin

    Wymiana kompresora klimatyzacji

    PAMIĘTAJ ŻE MUSISZ WLAĆ OLEJ!

    Sprężarki to bardzo wrażliwe urządzenia. Niewłaściwa instalacja znacząco skraca ich czas bezawaryjnej pracy i powoduje, że często ulegają awariom. Jeżeli sprężarka zostanie zamontowana niezgodnie z opisanymi tu zasadami utracisz na nią gwarancję. Nie ryzykuj! Zrób to raz a porządnie!
    1. Przełóż wszelkie wsporniki, uchwyty wyłączniki ze sprężarki zdemontowanej z samochodu do nowo zakupionego kompresora.
    2. Odłącz sprężarkę, zawór rozprężny, akumulator/osuszacz, przewody metalowe i
      elastyczne.
    3. Akumulator/osuszacz, dysza dławiąca – zawór rozprężny muszą zostać wymienione
      na fabrycznie nowe podczas instalacji sprężarki.
      • W większości nowych modeli samochodów nie ma możliwości właściwego i dokładnego wyczyszczenia skraplacza dlatego zalecana jest jego wymiana.
        Skraplacze równoległego przepływu po zatkaniu jednej lub więcej równoległych
        rurek łączących nie dają się udrożnić poprzez płukanie.
    4. Należy dokładnie wypłukać cały system klimatyzacji.
      • Płukanie układu powietrzem lub azotem jest niedopuszczalne. Do płukania
        układu można użyć czynnika chłodzącego, jednakże można go stosować jedynie
        wtedy, gdy sprężarka nie uległa zatarciu a stacja do napełniania klimatyzacji
        ma czysty i odpowiedni filtr.
      • W sytuacji w której sprężarka została zatarta, do płukania systemu konieczne
        jest użycie specjalnego płynu czyszczącego a samo płukanie należy wykonać
        przy użyciu specjalnie do tego przeznaczonej maszyny.
      • W obydwu przypadkach, płukanie należy przeprowadzić przy zamkniętym
        obiegu
      • Uwaga;
        Każdy kompresor należy zalać właściwą dla niego ilością oleju. W przypadku kompresorów nie posiadających korka zalewowego,
        olej dozujemy portem ssania. Kompresory posiadające korek zalewamy właściwą ilością oleju poprzez otwór korka.
        Nieprzestrzeganie tej procedury prowadzi do zatarcia kompresora !
      • Gdy wszystko jest już zainstalowane przed pierwszym uruchomieniem systemu
        należy przy użyciu specjalnego klucza
        przekręcić sprzęgło kompresora 10-15 razy.
        Ta czynność doprowadzi olej do wszystkich ruchomych części sprężarki.
        Jeżeli pominie się tę czynność to może dojść do
        trwałego uszkodzenia kompresora.

        Nie należy pokręcać za nakrętkę lub śrubę na zabieraka / sprzęgła ponieważ przez to
        może zmienić się szczelina między kołem napędowym a zabierakiem sprzęgła, co
        może skutkować uszkodzeniem sprzęgła lub kompresora.
    5. Opróżniaj system za pomocą pompy próżniowej do 100 kPa przez minimum 45
      minut. Jeżeli temperatura na zewnątrz jest powyżej 27 °C lub samochód ma system
      dwustrefowy zalecamy opróżnianie przez minimum godzinę.
    6. Napełnij ponownie system. Używaj wyłącznie czynników używanych w naprawianym układzie oraz olejów przeznaczonych odpowiednio do tych czynników.
    Filtrowanie produktów
    Niestety nie znaleziono produktu!

    1. Sprawdź poprawność zapytania i spróbuj ponownie.
    2. Ogranicz szukane słowa do jednego lub dwóch.
    3. Podaj ogólną nazwę produktu, którego szukasz lub skorzystaj z wyszukiwania zaawansowanego.
    4. Jeżeli używałeś filtrów ogranicz ilość wybranych opcji.
    Akceptuję
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.